Piirien nettisivut

Marjo Luoto, Laukaa
marjo.g.e.luoto [a] gmail.com

Tervehdys IPU:sta

Itsenäisyyspuolueen puoluekokous pidetään sunnuntaina 27.8.2017 alkaen klo 14.00 Turussa Forum Marinumin Seminaariluokassa, osoite Linnankatu 72. Kokouskutsu esityslistoineen lähetetään myöhemmin.  Kutsu tulee olemaan myös Helsingin Uutisissa, sillä Helsinki on puolueemme kotipaikka. Toivomme että piirien aktiivit eri puolilla maata tiedottavat kokouksesta niille alueellaan asuville IPU:n jäsenille, joilla ei ole sähköpostia käytössään. Äänioikeutettuja kokouksessa ovat puolueen jäseneksi otetut henkilöt, jotka ovat maksaneet jäsenmaksunsa vuodelta 2015 tai myöhemmin ja jotka maksavat vuoden 2017 jäsenmaksunsa viimeistään ennen kokouksen alkua. Jäsenmaksunsa kuluvalta vuodelta voi siis tarvittaessa maksaa myös kokouspaikalla Turussa. Äänioikeutettuja jäseniä ovat siten myös jäseneksi otetut IPU:n piiri- tai paikallisjärjestöt (rekisteröidyt yhdistykset), jotka ovat maksaneet jäsenmaksunsa edellä mainitulla tavalla.

Ennen kokousta, klo 12.00 alkaa Seminaariluokassa ”puheenjohtajaehdokkaiden” paneeli. Virallisestihan tällä hetkellä ei ehdokkaita ole, vaan ehdokkaita tulevat olemaan ne, joita kokouksessa esitetään puheenjohtajaksi. Kuitenkin valmiutensa ottaa vastaan kaksivuotinen puheenjohtajanpesti ovat ilmoittaneet Tero Ahtola Forssasta, Henri Aitakari Laitilasta ja Juho Lyytikäinen Vantaalta. Jäsenäänestystä edeltävässä ehdollepanossa ehdokkaaksi esitettiin jäsenistön taholta Henri Aitakaria. Jäsenäänestyksen edellytykset eivät kuitenkaan täyttyneet, joten sellaista ei pidetty, vaan tuleva puoluekokous valitsee puheenjohtajan.

Järjestettyyn ruokailuun (klo 13.30-14.00) voi osallistua Ravintola Göranissa joka sijaitsee Forum Marinum-kompleksin alakerrassa, Seminaarisalin alapuolella. Ravintola Göranissa on sunnuntaisin tarjolla saaristolaisbrunssi. Koska ruokailuaika on kovin lyhyt, eli puolituntia, saimme ravintolalta tarjouksen saaristolaisbrunssista ilman lämmintä ruokaa.

Saaristolaisbrunssiin kuuluu alkuruokapöytä jossa on muutamia eri salaatteja, kylmiä alkupaloja kaloista (esim. savulohta, sillejä yms.). Hintaan kuuluvat myös leivät ja levitteet, jälkiruokapöytä, ruokajuomana Thoreau vesi kuplilla ja ilman sekä kahvi tai tee. Tämän kokonaisuuden hinnaksi tulee 26 euroa per henkilö. Ravintolasta kerrotaan, että salaateista löytyy hyvin vaihtoehtoja myös kala-allergisille. Kylmä alkupalapöytä on sen sijaan pääasiassa kala- ja äyriäistuotteita, joten sieltä ei kala-allergiasta kärsivä juurikaan löydä syötävää.
Jos haluat osallistua ruokailuun, pyydämme, että ilmoitat siitä joko osoitteella lena.wiksten@iki.fi tai puoluesihteeri@ipu.fi viimeistään tiistaina 15.8.2017

Kokoustila on hinnoiteltu niin, että pohjalla on tilavuokra, jonka lisäksi peritään 5 euroa per henkilö, toivomme, että jokainen osallistuja voisi ottaa osaa kokoustilan kustannuksiin maksamalla puolueen virkailijoille kokoukseen ilmoittautuessaan tuon oman osuutensa. Koska meidän on kokousjärjestelyjä varten hyvä tietää myös osallistujamäärä, toivomme myös ilmoittautumisia kokoukseen yllämainittuihin osoitteisiin eli varapuheenjohtajalle tai puoluesihteerille.

Kaunista jatkoa Suomen suvelle
Terveisin